Modul in care gandim ne determina viata



   Va povesteam intr-un articol precedent despre o doamna, Louise L. Hay, a carei "carticica", cum o numeste domnia sa, m-a facut sa imi schimb modul de a gandi. Prin structura mea sunt un om realist, poate un pic pesimist, de aceea la inceput am privit cu oarecare suspiciune ceea ce era scris in carte.
Dupa cum stiti mediul online si presa scrisa promoveaza excesiv, zic eu, ideea potrivit careia modul in care gandim ne determina actiunile pe care le facem si implicit viata.
  Cartea "Poti sa iti schimbi viata" de Louise L. Hay, pentru ca despre ea este vorba in propozitie, mi s-a parut uma dintre cele mai bune, daca nu cea mai buna, in domeniul pe care il trateaza, motiv pentru care m-am hotarat sa va prezit capitol cu capitol ideile domniei sale si exercitiile pe care le propune in carte.
   Sa incepem, asa cum este normal, cu primul dintre capitole denumit in carte  "Ceea ce cred eu".
Acest capitol, ca si intreaga carte, dupa parerea mea se bazeaza pe urmatorul pricipiu: "Viata este de fapt foarte simpla. Ceea ce darum este ceea ce primim inapoi. Ceea ce gandim despre noi insine devine adevar pentru noi."
   O alta idee de baza este ca fiecare dintre noi suntem responsabili de ceea ce se petrece in viata noastra, bun sau rau. Gandurile noastre impreuna cu vorbele pe care le rostim ele ne creaza experientele de viata.
   De exemplu, in care din urmatoarele afirmatii va regasiti?
"Toti oamenii imi sunt dusmani."
""Toti sunt binevoitori cu mie si gata sa ma ajute."
Aceste doua afirmatii despre acelai lucru, vor crea experiente total diferite pentru noi. Ceea ce credem despre noi insine, despre viata devine atat de adevarat pentru noi.
Universul ne sprijina total in fiecaregand pe care alegem sa-l gandim si sa-l credem.Altfel spus, subconstientul nostru accepta orice noi vrem sa credem.
Din pacate, credintele si regulile de viata pe care le invatam in copilarie sunt cele care vor crea adultul de mai tarziu. Temerile nostre provin, in cea mai mare parte, din experientele traumatizante din copilarie. Daca atunci cand erai mic, ti se spunea de nenumarate ori ca esti prost, ca nu stii sa faci nimic, ca adult vei vei fi un om temator,fara initiativa. Probabil ati obsevat ca in sedintele de hipnoza sau in sedintele psihologice, subiectul este intrebat foarte mult despre copilarie.
 Schimbarea modului de a gandi poate fi facut la orice varsta. Niciodata nu este prea tarziu sa iti schimbi viata in bine. Important este sa ne acceptam trecutul, cu bune si cu rele si sa ne concentram pe prezent.Gandurile de azi iti vor forma existenta de maine.
Credeti sau nu, noi ne alegem gandurile si putem refuza anumite ganduri. De exemplu de cate ori ati refuzat sa ganditi pozitiv despre dumneavoastra?
Potrivit doamnei Hay, cel mai inradacinat crez este: "nu sunt destul de bun!" Pentru cine, conform standardelor cui?
Rzultatele unor tipare de gandire care se regasesc la nivel fizic sunt:
-resentimentul,
-criticismul,
-sentimentul de vinovatie,
-frica.
Resentimentul care este simtit si tinut pe lunga durata, poate sa manance din trup si devine boala pe care noi o numim cancer.
Criticismul devenit obisnuita poate sa genereze artrita.
Sentimentul de vinovatie cauta pedeapsa, iar pedeapsa cauzeaza durerea fizica ( cand o persoana are multe dureri fizice atunci are o puternica tendinta de auto-invinuire).
Frica si tensiunea pe care o produce pot crea ulcere, chelire si dureri de picioare.
Pentru a nu determina crearea unor experiente pozitive si a nu crea boli grave in organism, in primul rad trebuie sa ne acceptam trecutul si sa acceptam greselile facute atunci. Trecutul nu poate fi schimbat, ce rost are sa ne amagim. Ca sa ne eliberam de trecut, trebuie in primul rand sa iertam, pe cei care ne-au facut rau, dar mai ales sa ne iertam pe noi.
Afirmatia care ne elibereaza de fapt de noi insine este:" Te iert ca nu esti asa cum as fi vrut sa fii. Te iert si te eliberez!"
Intotdeauna cand suntem bolnavi, trebuie sa ne cercetam inima, sa vedem pe cine trebuie sa iertam. Exact persoana pe care iti este cel mai greu sa o ierti este aceea  de care trebuie sa te eliberezi. Atunci cand ne iubim si ne acceptam pe noi insine cu adevarat, atunci totul in viata merge bine.
Puteri repeta de cate ori doriti urmatoarele afirmatii:
" In infinitatea vietiii in care ma regasesc, totul este perfect, intreg si complet.
Cred intr-o putere mai mare deact mine, care treceprinmine in fiecare moment al fiecarei zile.
Ma deschid catre intelepciunea interioara, stiind ca exista o singura inteligenta in acest Univers.
De la aceasta inteligenta vin toate raspunsuril, toate solutiile, toate vindecarile, toate creatiile.
Am incredere in aceasta putere si inteligenta, stiind ca tot ceea ce am nevoie sa stiu imi este dezvaluit si tot ceea ce am nevoie sa am vine la mine acolo unde trebuie, in ordinea in care trebuie, la momentul potrivit.
Totul este ine in lumea mea!













Comentarii