Credinta sau pana unde putem merge in numele ei

 
Dupa cum stiti zilele acestea s-a facut mare valva in media cu cazul "Charlie Hebdo". Nu voi vorbi despre asta, ci despre imposibiliatea de a tolera sau de a intelege mai bine zis, credinta fiecaruia.
  Acest post ii va fi dedicat unei cititoare, care din pacate, nu face diferenta intre credinta domniei sale si credinta mea.
  In primul rand, tin sa mentionez ca fiecare dintre noi avem dreptul sa credem in ce vrem, atata timp cat asta nu dauneaza aproapelui nostru. In al doilea rand, indiferent cat de diferita este opinia pe care o avem fata de cel caruia i ne adresem, nu avem dreptul sa fim nerespectosi cu convingerile sale si cu atat mai putin sa nu ne exprimam corect in limba materna. Dragii mei, in momentul in care faci un comentariu, trebuie sa stii reguli esentiale de gramatica, pentru ca altfel si un elev de clasa a cincea va rade la comentariul domniei tale.
 Acum sa va explic cate ceva despre lucrurile in care cred:
1. Sunt de religie crestin-ortodoxa
Respect biserica si pe oamenii ei, dar nu imi place cand vad in media oameni care se calca in picioare pentru a lua apa sfintita sau a saruta moaste. La fel cum nu imi place nici cand se cer sau se ofera bani pentru diverse servicii in lacasul de cult. Din pacate la noi a devenit ceva normal asta.
2. Cred in reincarnare
Poate pentru unii dintre voi nu este tocmai bine, avand in vedere religia oficiala, dar imi place ideea de a ni se oferi o a doua sansa. Prefer sa traiesc cu ideea ca platesc greseli din trecut atunci cand imi este greu, decat sa zic: "Doamne de ce mie?!"
3.Nu cred in farmece si blesteme
Este adevarat ca gasim referiri la aceste lucruri peste tot, dar sincer, nu ma intereseaza aspectul. Fiecare dintre noi suntem fauritorii propriului destin. Sper din tot sufletul ca si cei care imi citesc postarile nu cred in asta.
4.Nu ma duc la biserca duminica
Nu imi place sa imi manifest credinta de fata cu toata lumea. Prefer sa ma rog atunci cand sunt singura. Asta poate si datorita dezgustului pe care il aveam inca din copilarie( cand mergeam cu bunica), fiinca lacasul de cult devenise locul in care aflai toate barfele din oras/sat, nicidecum ceea ce ar trebui sa fie: locul in care ceri ajutor Divinitatii.
5.Imi place sa port talismane/amultete, etc.
Nu stiu daca au neaparat vreun efect, dar imi place sa le port.
6.Ador tot ce tine de ingeri
Ingerii sunt cei mai aproape de noi, deci cei care pot intervenii cel mai repede atunci cand avem probleme.
7.Nu imi plac oamenii care se cred superiori doar pentru ca ei cred in altceva
Nu esti mai credincios daca incerci sa il faci pe celalalt sa creada ceea ce vrei tu. Nici sa dai cu pumnul in masa nu-i o solutie. Tuturor "credinciosilor" indoctrinati tin sa le amintesc de cate violente s-au comis in numele credintei. Denumirea de "Inchizitie" le spune ceva?
Nu uitati! Fiecare are dreptul sa faca ce vrea, atata vreme cat nu ii incalca celuilalt acest drept!
In incheiere , va voi pune cateva filmulete pentru a intelege la ce ma refer:


Comentarii