Tu ai evoluat anul asta?

 
La fiecare inceput de an, mie cel putin, imi place sa fac o lista cu ceea ce imi doresc sa realizez, sa schimb in anul cu pricina. Am ajus la concluzia ca este indicat sa fac asta in momentul in care am realizat ca atunci cand mi-am asternut pe hartie obiectivele in proportie foarte mare le-am dus la indeplinire.
  Un alt lucru pe care il fac la inceput de an, dar puteti face asta oricand, este autoevaluarea. La fel cum faci un inventar al marfii, asa trebuie sa te evaluezi si tu, doar asa poti fi constient de ceea ce ai realizat, de ceea ce mai trebuie imbunatatit sau chiar schimbat.
Napoleon Hill celebrul autor american de literatura motivationala, care a fost consilierul unor personalitati precum Franklin D. Roosevelt, Thomas Edison sau Henry Ford si a vandut carti in milioane de exemplare ne ofera o lista cu 28 de intrebari care ne vor ajuta in autoevaluare. Acestea sunt:

  • Mi-am atins obiectivul propus pentru acest an? Trebuie sa aveti un obiectiv bine definit care trebuie atins in fiecare an, ca parte a obiectivului major al vietii dumeavoastra.
  • Am livrat servicii de cea mai buna calitate posibila sau as fi putut imbunatatii aceste servicii?
  • Am livrat servicii in cea mai mare cantitate de care sunt capabil?
  • M-am comportat asa cum se cuvine si am fost intotdeauna cooperant?
  • Am permis ca obiceiul de a amana lucrurile sa imi scada eficienta si in ce masura?
  • Mi-am imbunatatit personalitatea si in ce mod?
  • Am fost perseverent in urmarirea planurilor pana la finalizarea lor?
  • Am luat decizii prompte si categorice in toate imprejurarile?
  • Am permis uneia sau mai multora dintre cele sase temeri fundamentale sa imi scada eficienta? Aceste temeri sunt: teama de saracie, teama de critica, teama de imbolnavire, teama de a pierde dragostea cuiva, teama de batranete si teama de moarte.
  • Am fost excesiv de precaut sau indiferent?
  • Relatiile cu partenerii de seviciu au fost placute sau neplacute? Cat a fost din vina mea?
  • Mi-am risipit energia prin lipsa de concentrare asupra efortului?
  • Am fost deschis si tolerant?
  • In ce sens mi-am imbunatatit abilitatea de a oferi servicii?
  • Am depasit masura?
  • Am dat dovada, direct sau indirect, de vreo forma de egotism?
  • Comportamentul meu fata de asociati a fost unul care sa impuna respect?
  • Opiniile si deciziile mele s-au bazat pe presupuneri sau pe acuratetea analizei si pe gandire?
  • Mi-am planificat timpul, cheltuielile si veniturile si am fost consecvent cu aceste planuri? Pentru asta, eu am o agenda micuta in care imi notez veniturile si cheltuielile curente, gen lumina, gaze, asociatie, etc, si tot acolo imi notez de exempul consumul de apa lunar, pentru ca astfel sa ma pot incadra in anumiti parametrii pe care mi i-am stabilit.
  • Cat timp am consacrat incercarilor neprofitabile, timp pe care l-as fi putut folosi in scopuri mai bune?
  • Cum imi pot replanifica timpul si schimba obiceiurile, pentru a fi mai eficient anul viitor?
  • M-am facut vinovat de vreun comportament care nu a fost aprobat de constiinta mea?
  • In ce mosd au fost superioare serviciile pe care le-am prestat, in comparatie cu cele pentru care am fost platit?
  • Am nedreptatit pe cineva si in ce mod?
  • Daca as fi fost cumparatorul propriilor servicii, as fi fost satisfacut de achizitia mea?
  • Fac ceea ce imi place, ceva catre care am inclinatie si, daca nu, de ce?
  • Cumparatorul serviciilor mele a fost multumit de prestatia mea, si daca nu, de ce?
  • Unde ma situez in raport cu pricipiile fundamentale ale succesului?
Aceasta evaluare trebuie facuta cinstit si corect, nu trebuie sa "va furati caciula"!
Dupa cum vedeti, aceea intrebare pe care eu o consider cea mai importanta, este subliniata. Din punctul meu de vedere, aici trebuie sa aveti mare grija ce raspundeti.

Comentarii