Ai succes profesional atunci cand faci ceea ce iubesti!

      Momentul in care iti alegi ceea ce vrei sa faci din punct de vedere profesional este pentru mine la fel de important ca alegerea partenerului de viata, deoarece ambele alegeri gresite duc la nefericire, si numeni nu vrea asta.

    Daca din punct de vedere personal sunt foarte multumita de alegerea facuta, nu pot spune acelasi lucru si din punct de vedere profesional, acest lucru datorandu-se in mare parte mie, greselilor pe care le-am facut sau indeciziei de care am dat dovada la un moment dat.
 Va voi  povestii  astazi despre importanta alegerii profesiei,  experienta mea in aceasta materie, iar in final vom trage cateva concluzii.
      Cu totii am vazut dezastrul de la examenele din vara si toamna asta, iar cei mai multi am dat vina pe profesori, sistem, orice altceva, in afara de copii nostrii care sunt cei mai buni, cei mai cei, si care doar din cauze externe nu au promovat. Adevarul este undeva la mijloc si va spun si de ce.
Intre parinti mai mult decat intre odrasle, exista ideea conform careia notele sunt cele care definesc sa punem inteligenta sau gradul de succes in viata ala unui individ, ceea ce este complet fals. De cate ori nu ati vazut copii mediocrii ajungand in posturi bune si elevi foarte buni perzandu-se pe parcurs.
 Sunt de parere ca un elev trebuie sa se pregateasca foarte bine la acele materii la care va sustine examen, foarte bun la cele care ii plac si sa fie mediocru la celelalte. Daca privim actuala programa de invatamant este imposibil sa fie  extrem de bun la toate materiile, asta daca vorbim invatare, nu memorare stil "papagal".
Experienta personala
 Anii de scoala nu au fost cei mai buni, daca ar fi sa privim retrospectiv. Pana in casa a-VI-a, iubeam matematica, dar odata cu schimbarea profesorului si a nouli mod de predare, cunostiintele mele parca nu se legau, lucru care m-a facut sa pic sub linie admiterea la liceul pe care mi-l doream ( filologie), ajungand in toamna la un liceu cu profil economic, unde am avut parte de matematica din plin, si venind cu lipsuri pe care nu le-am acoperit ( greseala mea) si inca un profesor praf pot spune acum,  am reusit sa pic prima data si examenul de maturitate, desii aveam medii foarte mari la celelalte  discipline de examen. 
In fine, am luat in toamna si bineinteles,mi-am dorit ca tot romanul sa ma inscriu la facultate, la noi e perceptia gresita, zic eu, ca tot omul trebuie sa faca o facultate. Cum parintii ma vedeau un geniu neinteles, aveam de ales intre Drept si Medicina, asa ca am ales prima varianta, desii nu era tocmai visul meu, dar licenta am luat-o din prima cu media 8.95. Eram incantata ca scapasem de matematica.
In scoala generala si in liceu, am avut norocul de profesori buni de limba romana si franceza, atunci engleza nu era pentru orice clasa. Profesori carora le multumesc si care m-au ajutat sa imi dau seama ce imi doresc sa fac mai departe.
O influenta foarte mare asupra mea a avut-o domnul Constantin Cibotarul, profesorul pe care l-am avut in anii de liceu si care m-a facut sa iubesc literatura romana si universala si care m-a indemnat sa imi aleg profesia care ma atrage cel mai mult, lucru pe care il voi face la aproape 15  ani distanta, la 34 de ani.
Trebuie sa recunosc ca in copilarie ma visam scriitoare, bineinteles ca mai am mult de munca pana acolo, dar nu se stie niciodata...
Ca o concluzie, vreau sa va spun ca este foarte important sa constientizati care sunt lucrurile care va plac, sa va faceti un plan, si cel mai important sa puneti in practica acel plan.
Nu uitati: Ai succes profesional atunci cand faci ceea ce iubesti!
Astept sa imi povestiti experienta voastra in sectiunea de "Comentarii" si sa distribuiti daca v-a placut experienta mea.

Comentarii