Ce cred despre produsele naturiste

In ultimii ani mai mult decat oricand, am fost bombardati cu informatii si produse naturiste, bio sau cum mai vreti voi sa le spuneti, care ne promit ca fac aia si ailalta, ca numai  avem nevoie de medicatia clasica sau fac "pe dracu ghem" cum zicea cineva.
Vreau sa va spun care este parerea mea despre aceste produse. Trebuie sa mentionez de la inceput ca este o parere strict personala, deci nu trebuie sa o considerati litera de lege si ca astept sa imi spuneti si voi ce credeti despre ele.
In primul rand pentru mine bio inseamna un produs care nu contine conservanti sau alte elemente considerate daunatoare.
Produsele naturiste sau produsele bio le gasiti in general in magazinele de profil, in supermarketuri sau online. Deci,  oferta exista.
Le intalnim sub diverse forme: uleiuri, lotiuni, potiuni, mixturi de plante, ceaiuri sau produse de ingrijire pe care este specificat faptul ca au in compozitie ingrediente naturale sau ar trebui sa aiba, unele dintre ele.
Vorbeam saptamana trecuta cu o cunostiinta care imi povestea cum a inlocuit produsele de cosmetica ( femeile tot femei, la haine si cosmetica, se pricep toate) clasice din comet sau ceva mai scumpe cu uleiuri si cat de multumita este. Acum nu va inchipuiti ca a apucat-o asa din senin, nu in nici un caz, schimbarea a fost influentata de o iritatie severa la nivelul pielii de care nu a putut scapa altfel. Si ascultam cum se bucura de mixtul de ulei de cocos, arrgan, ricin si alte uleiuri pe care si le punea in par si cu care trebuia sa stea peste noapte, uleiuri pe care le folosea si pentru ten ssau corp, impreuna sau separat. Pentru mine, care nu suport uleiul de masline, ideea de a imi petrece noaptea cu grasimea aia in cap nu prea imi suradea, sincer.
Acum sa va spun clar si la obiect care este parerea mea, strict personala despre produsele naturiste/bio.
Trebuie sa recunosc ca beau cu placere un ceai de sunatoare, tei sau musetel (prefer ceiurile clasice romanesti si nu imi place ceaiul verde pe care il asociez cu frunzele de tutun fierte), folosesc din cand in cand o crema de galbenele pentru arsuri sau zone foarte uscate, imi place la nebunie mierea si o adaug ori de cate ori am ocazia, dar cred ca un produs naturist trebuie folosit la foarte scurt timp de la preparare.
Eu nu m-as baza niciodata doar pe astfel de produse in tratarea unei afectiuni si sincer vorbind, nu as inlocui niciodata o crema de fata clasica cu una tip naturist. Trebuie sa fim corecti si sa spunem ca din moment ce stiinta, chimia, s-a dezvoltat atat de mult ar fi pacat sa nu profitam de ea. Numai daca ne gandim la cate vaccinuri au fost descoperite dealungul anilor, ca sa dau un singur exemplu.
A alege un produs in detrimentul altuia, tine doar de gusturi si eficienta la nivel individual dovedita. Un produs bio sau naturist nu garanteaza o vindecare totala, cum nic un produs de sinteza nu poate face asta. Dar, nu trebuie sa ne bazam pe retete naturiste pentru a trata o boala, pentru a evita o operatie sau mai stiu eu ce, analizele medicala se fac cu un scop, medicatia se da cu un scop, vorbim de ani de cercetare in spate, un diagnostic corect, tratat corespunzador duce la vindecare.
Nu uitati ca trebuie sa pastrati un echilibrul in tot ceea ce faceti. Adoptati, pe cat posibil o alimentatie corecta ( piramida alimentelor)
, faceti miscare, dar profitati si de beneficiile pe care stiinta moderna vi le pune la dispozitie.
Va recomand sa vizitati www.libris.ro pentru a gasii cari din acest domeniu si www.apiland.ro pentru produse apicole.


Comentarii