Emotie de toamna

 
Anul acesta primele zile din luna septembrie au pastrat inca farmecul si caldura anotimpului in  care temperatura sare lejer de 30 de grade. Dar, la inceput mai timid, apoi din ce in ce mai alert, toamna isi intra in drepturi.
Trebuie sa spun din capul locului ca ador luna septembrie, mai ales ca ma pot bucura inca de caldura, dar nu mai simt ca ma topesc cum faceam lunile precedente, dar si datorita faptului ca spre finalul lunii este ziua mea de nastere. Am remarcat faptul ca acum ma bucur de fiecare aniversare, lucru pe care nu il faceam in trecut cand detestam sa imi sarbatoresc acea zi.
Acum redescopar lumanarile parfumate, esentele de aromaterapie, ciocolata calda sau plimbarile prin parc. Nimic nu se compara cu o plimbare printre frunzele ruginii, pentru mine cel putin.
Tot acum ma indrept spre parfumurile tari, cu esente puternice, pe care nu le suportam pe perioada verii, citesc mai mult, scriu mai mult, numai sunt atat de des cu gandul la concediu, ci mai degraba imi fac planuri pentru noi proiecte.
Cine a spus ca la inceput de an trebuie sa faci o lista cu lucrurile pe care le ai de facut anul respectiv a gresit, inceputul toamnei este momentul perfect pentru asta, cand inarmata cu agenda preferata si un pix incep sa asptern pe hartie noi ganduri, noi proiecte, noi inceputuri.
Acum este momentul sa te bucuri de gustul mustului si al gutuilor, sa iti faci proviziile pentru iarna. Cu siguranta ati remarcat forfota din piete, goana dupa castraveti, gogosari, vinete si struguri.Personal ador strugurii si nicand nu ma bucur mai mult de ei ca acum cand gasesc soiuri la care nu am acces in timpul anului, care au intradevar gust  si care imi amintesc de copilarie si cum ma bucuram cand mergeam la tara sa culegem via. Bineinteles ca nu noi eram oamenii de baza pentru asta, dar noi eram in centrul atentiei, noi eram cei care ne bucuram cand gaseam cel mai mare strugure si tot noua ni se dadea primul pahar cu must.
Acum, la ani distanta, inca ma bucur cand gasesc must in piata sau cand o colega de serviciu ne serveste cu un pahar din licoarea proaspat culeasa. Cred ca asta este unul dintre avantajele oraselor de provincie, inca mai pastreaza legatura cu traditia, inca mai suntem legati de glie, cu timpul, nu se stie...
Un alt lucru pe care iubesc sa il fac toamna este sa culeg ghinde si castane pe care le pun intr-un bol si sa le patrez pana toamna viitoare cand le inlocuiesc.
Tot acum ma pot bucura in voie de florile mele preferate: crizantemele. Buchete de astfel de flori imi impodobesc casa de la inceputul lunii septembrie pana spre finalul lunii octombrie. 
Acestea sunt cateva dinttre bucucuriile pe care acest anotimp mi le face sau cateva dintre motivele pentru care iubesc toamna.
In final, va las sa ascultiti o piesa simbol a toamnei cu rugamintea de a imi povestii in sectiunea de comentari, ce va place si ce nu in acest anotimp.









Comentarii