Cum reciclam ambalaje

Zilnic cumparam produse cosmetice, alimentare si detergenti, care normal vin ambalate, ar fi culmea sa imi cumpar crema de fata, de exemplu fara tub/borcan, dar nivelul ridicat de locuitori si obiceiul lor de a consuma foarte mult, duce la o supraaglomerare cu ambalaje goale, deci gunoi, mult din pacate, care poate la nivel de oras, tara, etc, ne afecteaza pe toti.
Pentru noi, romanii cred ca cel mai important este sa invatam sa reciclam, asta din cel putin doua motive:
  • suntem prea saraci ca sa ne permitem sa aruncam cu banii aiurea
  • refolosind lucrurile incepem sa le apreciem adevarata valoare.
Imi amintesc, in copilarie, exista obiceiul de a duce la scoala, manuale, carti, reviste si la alte centre sticle, borcane pentru a fi refolosite, nu stiu daca acum mai exista asta, in orasul meu cu siguranta nu.
De aceea vreau sa va dau cateva ponturi prin care puteti recicla/refolosii ambalaje pe care le aveti prin casa:
  • ambalajele produselor cu gramaj mic din sticla (gen crema de ochi, crema travel-size) pot fi refolosite atunci cand plecati in calatorie pentru diverse produse de ingrijire. Urmaream pe You Tube, cum firmele de cosmetice scot astfel de setul de ambalaje travel la vanzare, unele la preturi destul de ridicate, de ce sa nu ne facem singuri un mini kit?
  •  folosirea unei pungi textile pentru cumparaturi- este recomandat ca atnci cand plecati la cumparaturi sa aveti asupra domniilor voastre o sacosa din materiall textil, asta pentru a evita cumpararea de fiecare data a unie sacose din plastic din magazin.
  • reutilizarea sticlelor goale de sapun lichid- exista acum in magazine refiluri ale produselor preferate pe care le puteti folosi. Eu folosesc ca si sapun lichid Dove sau Nivea si ambele firme au niste ambalaje care pot fi reutilizate si reumplute cu sapun lichid sau gel de dus daca vreti. Mie imi plac mai mult ambalajele celor de la Dove pentru simplitate si pentru ca gasesc mai mereu rezerve.
  • folositi recipientele pentru alt scop pentru care au fost destinate- de exemplu, eu folosesc pentru zahar, cutia din metal a parfumului B.U., care mi se pare ca se inchide cel mai bine dintre toate cele pe care le am sau borcanele diferitelor compoturi, dulceturi, etc, pot fi refolosite cu brio pentru muraturile din anul in curs.
Atunci cand faceti cumparaturi ganditi-va de fiecare data daca aveti nevoie de produsul pe care tocmai vreti sa il achizitionati si daca printre produsele alese sunt unele al caror "invelis"il puteti refolosii.
Nu uitati ca fiecare dintre noi suntem raspunzatori pentru ceea ce ne inconjoara si tot noi suntem cei care putem schimba ceva!

Comentarii