Animalul de companie, cel mai bun medicament antistres

Traim intr-un secol al vitezei, in care boala secolului, dupa parerea mea, este stresul. Am devenit genetic stresati, de oricine si orice lucru din viata noastra. Instabilitatea locului de munca,  nivelul de trai foarte scazut comparativ cu alte tari, dar si lipsa noastra de cultura profunda, ne-a transformat in niste sclavi moderni, pentru recunoastem sau nu, asta suntem in proportie de peste 90%, sclavi moderni.
Faptul ca avem acces la atat de multa informatie si la destul de multe servicii, mai mult sau mai putin bune, dar nu despre asta vorbim aici, ne-au facut sa nu mai apreciem lucrurile simple si momentele petrecute alaturi de cei dragi, lucruri care nu pot fi cumparate. Am devenit in o asa mare masura sclavi ai banului, incat uitam cu desavarsire sa ne bucuram de viata.
Unul dintre lucrurile care ma faceau fericita in copilarie era posibilitatea de a avea un animal de companie. Cred ca cei mai multi din generatia mea au avut unul si parca nu exista fobia asta legata de imbolnavirea de la orice.
Daca ar fi sa va recomand unul, eu as alege o pisica sau un catel de talie mica. Personal,  sunt mare iubitoare de pisici (momentan nu am un animal de companie), pe care le consider cei mai buni aliati impotriva stresului.
Beneficiile detinerii unui animal de companie:

  • cel mai bun medicament antistres- cred ca orice om care are sau a avut unul, stie despre ce vorbesc. Nimic nu se compara cu ghemotocul de blana care vine la tine imediat ce ai intrat pe usa. In 1982, Aaron Katcher, un psihiatru american, a demonstrat in fata camerelor de luat vederi ca mangaierea pisicii poate diminua stresul si anxietatea.
  • reduce riscul aparitiei unui atac de cord-  efectului linistitor pe care ni-l ofera mangaierea unei pisici, duce la scaderea nivelui de anxietate si stres cae pot duce la un atac de cord, boala cu o incidenta foarte mare la nivel global.
  • torsul pisicii contribuie la vindecarea infectiilor- certatorii considera ca vibratiile emise de torsul felinei din dotare ar contribui la vindecarea infectiilor, Aici am rezerve, dar eu nu sunt cercetator.
  • pisica intareste sistemul imunitar al copiilor- copii care au crescut intr-o casa in care exista un astfel de animal de companie, au un sistem imunitar mai puternic si un risc mai scazut de a suferii de alergii, astm sau eczeme. Nu stiu daca este neaparat adevarat sau daca exista vreo legatura, dar va pot spune ca eu ca detinator de felina, nu am fost un copil si mai apoi un adult bolnavicios si imi amintesc ca niciodata iarna nu faceam bolile de sezon, gen gripa.
  • un animal de companie va ajuta sa fiti mai organizat- grija pe care trebuie sa i-o acordati cumulata cu hrana zilnica si nevoia de a curata dupa ea, va face sa fiti mai responsabil, mai organizat si mai pregatit pentru venirea pe lume a unui copil. Este ca si cum ati fi exersat.
Indiferent daca iubiti pisicutele, catetii sau oricare alt animal de companie, trebuie sa stiti ca acela are nevoie de grija si iubirea dumneavoastra.

Comentarii