Secrete de frumusete cu farmec

Daca ma intreba cineva acum 10 ani cum definesc frumusetea, ma gandeam cu siguranta la modelele din revistele glossy, la cat mai mult machiaj si la celebrele dimensiuni 90-60-90. Acum, la aproape 35 de ani, am inteles ca exista frumusete in fiecare dintre noi, iar faptul ca nu am dimensiunile standard nu ma mai sperie.
Drumul spre propria regasire este cel mai anevoios, oamenii si experientele pe care le ai pe parcurs nu sunt intotdeauna cele mai placute, de aceea in momentele grele ne amintim de cuvintele persoanelor dragi care nu mai sunt printre noi. La fel se intampla si atunci cand gandul ne poarta in momentele fericite, de exemplu, eu imi amintesc cu drag de prima data ( aveam vreo 5 ani) cand am gasit impreuna cu verisoara mea, pe noptiera bunicii, celebra crema Doina, produsa de cei de la Farmec, emblema in perioada comunista, pe care am folosit-o sa ne stergem pantofii de praf. Mai tarziu, adolescenta fiind, tot datorita ei am aflat adevarata intrebuintare a produsului pe care il tinea pe "masuta de toaleta" improvizata, adevarata utilitate a produsului folosit de catre mine si verisoara mea. Tot ea a ne-a explicat cat de importanta este o igiena stricta si cat de mult conteaza un ten fara cosuri, pete sau roseata pentru o femeie. Pentru ca deja eram adolescenta si cum am un ten mixt spre gras, incepusera sa imi apara primele semne de acnee, lucru care ma scotea din sarite si pe care evident, nu stiam cum sa il rezolv. Din pacate, atunci existau foarte putine produse destinate exclusiv acestei probleme pe piata, asa ca o optiune ramanea folosirea de tratamente naturiste, utilizate in trecut de mame bunici, strabunici si care dadusera roade. Un astfel de procedeu, care din fericire a functionat la mine, a fost masca cu suc de rosii proaspete. Mai exact, cum stateam la curte, logic aveam tot felul de legume, printre care si rosii, asa ca buni a taiat cateva felii de rosie pe care mi le-a aplicat pe toata fata, urmand ca dupa 10-15 minute sa ma clatesc cu apa. Imi amintesc ca sucul era astringent si experienta nu ma incanta in mod deosebit, dar imi placea rezultatul. Tot in acelasi scop, foloseam exfolierea cu malai, asta imi placea si mie si verisoarei mele. Mai tarziu, au aparut in putinele farmacii de la noi, niste plicuri cu praf de argila, pe care trebuia sa le amesteci cu apa sau suc de lamaie, in cazul meu, pasta obtinuta o aplicai pe fata, o lasai 10 minute, apoi o clateai. Imi placeau foarte mult, aveau un raport corect calitate-pret. Le-am cautat mult timp, dar le-am gasit abia acum ceva timp pe site-ul celor de la Farmec si am fost extrem de incantata sa descopar ca era un produs romanesc.
In prezent, folosesc foarte mult cafeaua in mastile cosmetice, uleiul de cocos, uleiul de masline. Incerc pe cat posibil sa dorm 8 ore pe noapte, sa aplic regula celor trei pasi: demachiere, tonifire si hidratare. Folosesc produse ale aceluiasi brand pentru toti pasii de ingrijire a tenului si masca de argila pe care o amestec cu un pic de cafea neindulcita timp de 10 minute pe ten, apoi o clatesc.
Va povesteam si cu alte ocazii, ca mie imi place foarte mult firma aceasta de cosmetice si consider ca au evoluat foarte mult in ultimii ani, atat in magazinele fizice, cat si la nivel online, unde isi fac din ce in ce mai simtita prezenta.
Personal, prefer produsele din gama Gerovital H3, dar au fost produse din cea clasica care m-au surprins extrem de placut, ma refer aici la Laptele Doina, in varianta antistres, care are un miros demential si care demachiaza si mascara rezistent la apa pe care il folosesc in general, un sigur minus ar fi ambalajul, mi-ar placea sa fie un tub din plastic moale, cum am vazut ca folosesc acum la noile produse.
Trebuie sa remarc faptul ca anual vin pe piata cu noi produse, anul acesta de exemplu, mi-au atras atentia cele cu orhidee, ador mirosul de orhidee, iar o gama de ingrijire a tenului este ceea ce vreau sa incerc primavara asta. Pe langa produsele de ingrijire si curatare a tenului vorbim si despre un sapun lichid, un sampon si o crema de maini, deci tot ceea ce ai nevoie pentru o ingrijire completa. Daca nu iubiti orhideea, puteti alege produsele cu ulei de argan sau bambus. Cu sigurata va fi ceva pe gustul domniilor voastre.
Pentru mine, frumusetea inseamna in primul rand, ingrijire, apoi sanatate si descoperirea propriului destin. O femeie este frumoasa atunci cand este fericita si este fericita atunci cand este impacata cu sine.
Articol scris pentru Spring Super Blog 2017.


Comentarii